maanantai 2. toukokuuta 2011

ilmaan heitetty idea!

Eikö olisi kiva saada pääkaupunkiseudullekin  luovien ihmisten toimintaa, jossa kokoonuttaisiin jossakin mukavassa kahvilassa? Kesällä olisi iloista olla piknikillä puistoissa ja vaikkapa Suomenlinnassa. Olisi hauskaa tutustua uusiin ja erilaisiin ihmisiin, jutella & keskustella kaikesta mahdollisesta mikä kiinnostaa ja innostaa, kahvitella & nauttia teehetkestä, kutoa & virkata, tehdä koruja, runoilla, piirtää, valokuvata, höpsötellä & hullutella, pelata riemukkaita lautapelejä tai mitä vain ikinä keksitkin.

Mukaan voi tulla kuka vaan, niin bloginpitäjä, blogiton, nuori, vanha, ujo kuin vilkaskin.

Jos kiinnostaa niin pistä sana kiertämään ja ideoidaan & innostutaan!





VOIDAAN KEKSIÄ OMA NIMI & OMAT IDEAT JA JATKAA IDEOINTIA MUISSAKIN BLOGEISSA!

32 kommenttia:

  1. JOOOOOO!!!!! Vaikuttaako siltä että olen innoissani? :) Olen ajatellut Ilonan blogista lukemiani Pipertelijöitä paljon ja unelmoinut tänne pääkaupunkiseudullekin jotain samanlaista. Niin, asun tosiaan Helsingissä. Olen todella mukana tässä jutussa!

    VastaaPoista
  2. Huvilan tytöt mukana iloissansa! :) JOO!

    VastaaPoista
  3. Ymmärräthän, kun pyydän sinua valitsemaan omalle klubillesi jonkun toisen nimen?

    Minusta Pipertelijöitä voi olla vain yksi, ja Pipertelijät on tamperelainen klubi - edes Tuikkis ei ottanut nimeä mukaansa muuttaessaan täältä pois. Pipertelijät-nimeä ei siis ole tarkoitettu "klubi-ketjun" yhteiseksi nimeksi, vaan se on juuri meidän tamperelaisen kerhomme yksilöivä tunniste.

    Saa perustaa samankaltaisen klubin samalla idealla, mutta nimeä ei ole minusta blogimaailmassa vallitsevan solidaarisuuden nimissä kohteliasta kopioida, vaikka sitä ei tavaramerkitty olekaan.

    Muuten toivotan onnea klubillenne, toivottavasti se saa ilmaa siipiensä alle!

    VastaaPoista
  4. Hei, minä asustan kesän ajan Helsingissä, joten olisin mielelläni mukana. :) Mikähän nimi Helsingin pipertelyklubille sopisi? En tunne Helsingin kahviloita kauheasti, mutta ainakin Liisankadun Espresso Edge on aika ihana ja värikäs. :)

    VastaaPoista
  5. Jo vain! Kiva kun vinkkasit blogissani. Asustan taas kesän Helsingissä, joten tulen mielelläni mukaan.

    Laitetaan nimi-ideat hautumaan :]

    VastaaPoista
  6. Mikä olisi hyvä kahvila? Annikan vinkkaama Espresso Edge on kyllä kiva, kerran olen käynyt. Onko se tarpeeksi iso? Mulla ei ole oikein mielikuvaa kuin yhdestä nurkasta, jossa tönötin. :D Suomenlinna on myös hyvä paikka, mutta vielä liian kylmä...

    VastaaPoista
  7. Oi, ihanaa, kiva kun löytyy innostuneita!!!

    Ilona, ei toki ole tarkoitus kopioida. Käytin Pipertelijät nimeä ja ideaa siksi että kiinnostuneet tietäisivät mistä on kyse, pahoittelen...

    Keksitään oma nimi ja idea. Ehdotuksia voi kuka tahansa keksiä ja ideoida...

    Se liisankadun kahvila on kyllä tosi kiva ja värikäs, mutta taitaa tosiaan olla aika pieni.Ehkä sinne mahtuu...
    Moko on myös tosi kiva...

    Suomenlinna on ihan superkiva!

    Muistaakseni Kalliossa oli joskus joku ihanan värikäs kahvila Torkkelin lähettyvillä...tietääkö kukaan siitä? Onko sitä vielä olemassa tai jotain muuta?

    VastaaPoista
  8. Olitpa nopea ja tehokas tämä jutun kanssa, loistavaa! Olen mukana ilman muuta.

    VastaaPoista
  9. Torkkelinmäellä on Taikalammpu-kahvila, mutta se taitaa olla taide- ja ilmaisutaitolukiolaisten kantapaikka eikä paljoakaan Espressoa isompi. Mokossa en ole käynytkään. Tampereen kahvila Runo on muuten myös hyvin pieni, ihan vaan muutamia pöytiä. Riippuu tietysti siitä, kuinka paljon isompi porukka Helsinkiin olisi tulossa.

    Hei muut helsinkiläiset (eli muut kuin mie), sanokaahan mielipiteenne. Mikä olisi kiva kokoontumispaikka?

    VastaaPoista
  10. Hippityttö,
    kiitos, että lähetit idean myös minun blogiini.
    Ajatus on ihana, mutta jäin miettimään, että te kaikki olette (ymmärtääkseni?) nuoria ja minä tällainen vanhempi ja raihnainen. Enkä edes harrasta - ainakaan vielä - mitään luovaa tekemistä...

    Asun Kalliossa, joten kovin monimutkaiset matkat eivät tule kohdallani kyseeseen.
    Sopisinko porukkaan, vai olisinko kuitenkin ulkopuolinen jollain lailla johtuen juuri tästä niin kovin erilaisesta elämäntilanteestani?

    Toisaalta olisi ihanaa olla elämäniloa täynnä olevien nuorten seurassa!
    Paljon siis riippuu siitä, millaisessa ryhmässä muut haluavat olla, samantyylisten ja -ikäisten?

    Muutkin saavat kommentoida mieluusti tähän, kysymällähän asia selviää minulle.

    VastaaPoista
  11. Tiina - Minä ainakin olen vähän vanhempi, lähempänä neljääkymppiä. Ei ikä merkitse mitään, mielestäni. Olen tavannut eri-ikäisiä ihmisiä, joihin olen netin kautta tutustunut ja mukavaa on ollut. Itse käyn niin vähän kahviloissa, etten tiedä paikkoja, muuta kuin Pääpostitalon Waynesin. :D

    VastaaPoista
  12. Voih, tämä olisi ollut hyvinkin ihana juttu, mutta pöhpäh, vietän kesäni n. viiden tunnin junamatkan päässä Helsingistä. Ja minun kesäni alkaa jo ensi viikon jälkeen, joten matkailen pois helsingin lähettyviltä :<

    VastaaPoista
  13. hei, kiitos kutsusta, kuulostaa mukavalta idealta!
    muttamutta, asun fiskarsissa ja vaikka junamatka hesaan kestää vain tunnin, ei minun tule lähdettyä täältä. lisäksi kesäksi on suunnitelma, joka pitää minut täällä tiiviisti :) kerron myöhemmin lisää kunhan asia edistyy-
    ehkä saisinkin teidät sitten käymään täällä "luokkaretkellä" ?! mitäs tuumit :)
    onnea kaikenmoiselle nypläykselle ja näpertämiselle!

    VastaaPoista
  14. Minäkin kiitän kutsusta, mutta asun vielä kauempana kuin Ritva eli täällä Turussa asti. Vaikka ramppaan alituiseen Helsingissä, hyvin harvoin ehdin sinne jäädä pidemmäksi aikaa, joten pakko jättää väliin. Mutta toivottavasti saatte porukan kasaan :)

    VastaaPoista
  15. Ritva, kuulostaa jännittävältä, maltan tuskin odottaa! Innostuin heti:)

    VastaaPoista
  16. Heippa kaikille!
    On iloista kun löytyy kiinnostuneita:)
    Minulle sopii mikä tahansa kahvila.
    Ikä on tosiaan vain numeroita;)

    Ideoita voi heitellä ilmaan! Tai vaikka kirjoitella omiin blogeihinkin...

    Mites nimiasia? Ja ajankohta?

    VastaaPoista
  17. Hei! Oli kiva kun kutsuit mukaan, oikein oikein mielelläni olisin lähtenyt erilaiseen uuteen mukaan, muttä nämä kurjat reilut sadat kilometrit on nyt haittana.
    Iloa toivotan teille!

    VastaaPoista
  18. Tiina, höps! Minun mielestä kaikki sopivat mukaan. Minä olen 25-vuotias, en tiedä lasketko sen nuoreksi vai vanhaksi kun en tiedä minkä ikäinen itse olet. Mutta jos vaan tuntuu kivalta jutulta omasta mielestä ja unohtaa ikäkysymyksen, niin mukaan vaan :)

    VastaaPoista
  19. Luulen, että nimiasia ratkeaa, kunhan kaikki vaan pääsemme yhteen. Minulle käy tapaaminen melkein milloin vaan, viikonloppuina on aikaa ja samoin arkena, päivällä ja illalla. :D Ensi viikolla pitäisi ilman lämmetä ainakin hetkellisesti. Odotan oikein, että pääsemme johonkin puistoon...

    VastaaPoista
  20. Tiina, minäkin olen iältäni lähempänä neljääkymppiä, joten tuskin ainakaan ikäsi ja elämäntilanteesi vuoksi olisit ulkopuolinen.

    VastaaPoista
  21. Joo olisi ihanaa jos "pipertelijät" aloittaisi täällä Helsingin suunnalla. Olen myös vanhempi, jo 40v. ja saattaisin tulla paikalle vauva kantorepussa.

    Marjut

    VastaaPoista
  22. Oho, huomaa etten ole pitkään aikaan kommentoinut mitään, unohdin että nimeni on ninni ...:)

    VastaaPoista
  23. Niin vai voisiko vauvan tuoda tapaamiseen vai ei? Ainakin välillä pääsen ja haluaisin tulla ilman vauvaakin.

    VastaaPoista
  24. Ei minua ainakaan vauva haittaa, jos vaan hän jaksaa olla mukana. :)

    VastaaPoista
  25. Hakaniemessä/Kalliossa on sellainen isompi paikka kuin Cafe Talo. Onko kokemusta siitä, voisiko se olla kiva?

    VastaaPoista
  26. Voi miten ihana idea! Minäkin voisin tuppautua mukaan, kun Helsingissä asustelen :) (kesän aikana tosin olen paljon poissa täältä)

    VastaaPoista
  27. Milloin nähdään? Ensi viikolla jo? :) Minulle sopii esim. keskiviikko.

    Cafe Talo näyttää kivalta, mennään sinne! http://www.cafetalo.fi/albumi/cafetalo/994670 Hämeentie 2b.

    Sitten voi siellä sopia seuraavan tapaamisen ja pohtia nimeä & paikkaa.

    VastaaPoista
  28. Minäkin tulin kurkkaamaan, onko täällä päästy jo johonkin yhteismieleen siitä missä nähdään ja milloin. Minulle sopii Annikan ehdottama keskiviikko :]

    VastaaPoista
  29. Ääh, mie oon kipeenä :( Haluaisko joku toimia ensimmäisenä koollekutsujana (joku joka ei ole muuttokaaoksen ja flunssan keskellä), niin saadaan aikaan eka tapaaminen? :)

    VastaaPoista
  30. Hei! Kuoliko tämä idea vai järkkäsikö joku jotain?

    VastaaPoista
  31. Heip, tapaamisajankohta päätetty ja ensimmäinen kutsu toimitettu teille kaikille, se on luettavissa täällä: http://kivapaiva.blogspot.com/2011/06/tama-on-kutsu-pieneen.html

    VastaaPoista