tiistai 25. tammikuuta 2011

SEITSEMÄN

Sain Katjalta kivan haasteen kertoa seitsemän asiaa itsestäni:

1. Minulla on isot silmälasit.

2. Kerään erilaisia matemaattisia pelejä. 
    Kirpputoreilta löytyy kivoja vanhoja pelejä, joita on hauska pelata. On myös kiva keksiä omia pelejä ja
    sääntöjä. Minulle matematiikka on leikkiä ja taidetta.

3. Opiskelen ensimmäistä vuotta yliopistossa pääaineena matematiikka.
    Koulussa olin huono matematiikassa. Matematiikka on (ollut) minulle vaikein asia oppia ja siitä olen
    löytänyt suurimman kauneuden.

4. Haluaisin matkustaa avaruuteen.
    Lapsena halusin tulla astronautiksi. Kuvittelin, että avaruus on värikäs ja kaunis.

5. Tykkään raitiovaunun äänestä & rakastan metron oranssia väriä.

6. Haluaisin eksyä suurkaupungissa.
    Olisi jännittävää asua suuressa kaupungissa (New York, Tokio...), jossa voisi löytää joka päivä katuja,
    reittejä, taloja, puistoja ja maisemia, joita ei ole nähnyt aikaisemmin. Siellä olisi aina jotakin uutta
    nähtävää ja koettavaa. Lapsena lempileikkini oli rakentaa legoista korkeita tornitaloja. Nähdessäni
    korkeita kerrostaloja, laskin aina kuinka monta kerrosta niissä on. Teen niin vieläkin. Ja haaveilen
    näkeväni joskus oikeasti oikeita pilvenpiirtäjiä.

7. Lempivuodenaikani on syksy, koska silloin on ihanan värikästä ja olen syntynyt syksyllä.



On niin monia kauniita, kivoja, inspiroivia ja mielenkiintoisia blogeja. Oli vaikeaa valita vain seitsemän...
Haastan seuraavaksi teidät kertomaan 7 asiaa itsestänne:
Tiina
Runotalon Sari
Kettu
Marge
Ritva
Tuikkis
Ilona

4 kommenttia:

  1. Kiitos haasteesta, hauska tutustua tässä samalla sinuunkin hieman tarkemmin :) Nyt lähden miettimään mitä ihmettä itsestäni kertoisin...

    VastaaPoista
  2. Minun kommenttini karkasi tammikuun taivaalle. Höh. Mutta piti sanomani, että kiitos, kun kerroit ja kauniisti lausut matematiikasta.

    Olen katunut, etten itse antanut aikoinaan matikalle minkäänlaisia mahdollisuuksia, vaikka liitän siihen samanlaista (ainakin osittaista) selkeyttä, mitä on kieliopeissa (ja joista nautin tavattomasti). Koen, että ajattelustani ja maailmankatsomuksestani puuttuu yksi sfääri, joka voisi olla hedelmällinen kirjoittamisenkin kannalta. Tosin koskaan ei ole liian myöhäistä.

    Mieheni on opiskellut matikkaa, se oli hänelle helppoa ja nautinnollista. Ihailen.

    VastaaPoista
  3. Niin, matematiikka on myös kieli tai erilaisia kieliä, joista rakentuu rakenteita ja maailmoja sääntöjen perusteella. Minä liitän matematiikan runouteen. Siinä on jotain sellaista rytmiä. Ja muotoja.
    Minäkin ihailen matemaattista lahjakkuutta, olisi ihanaa olla hyvä matematiikassa, osata helposti...

    VastaaPoista
  4. kiitos haasteesta! :)

    olen jo saanut haasteen aiemminkin, mutta jos vielä keksin jotakin kerrottavaa itsestäni, pistän postia tulemaan.

    jos haluat käydä kurkistamassa, niin 15.9.10 ja 24.1.10 löytyy blogissani vastauksia.
    iso kiitos kuitenkin huomioimisesta! <3

    VastaaPoista